Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.07.2018 15:05 - На 18 юли 1837г. в Карлово се ражда Васил Иванов Кунчев–най-големият ни българин
Автор: krassibg1 Категория: История   
Прочетен: 1137 Коментари: 1 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 image

Последният портрет на Васил Левски от 1872г.
 

          "Моят дядо Андрей ми е разказал една история, за това как Левски, когато е бил на 5-6 годинки, съвсем малко дете, играейки си веднъж на двора, започва да се драка (кара се) със своята сестра, която по традициите на онази епоха е помагала на своята майка в домакинската работа. Малкият Васил я закача на няколко пъти и й казва: "Како, како, знаеш ли какъв ще стана, като порасна?" Тя първоначално не му обърнала внимание, обаче той продължил, докато си играе, да я пита. И тя в един момент започнала да изброява: "Какъв ще станеш бре, Василе? Даскал ли, поп ли, занаятчия ли ще станеш...?" Той все отговарял с "Не". Изброила тя няколкото възможности, за които се сетила, а той и отговарял все с "Не". И тя най-накрая: "Добре бре, Василе, какъв ще станеш, като пораснеш?" Той се изправил, погледнал я и казал: "Един бог знае и аз"! Такъв си е бил от малък - казва Христина -, с някакво усещане за предопределеност като че ли. "

Христина Богданова - правнучка на Яна, най-голямата сестра на Васил Иванов Кунчев – Левски.

image









Гласувай:
2



1. barin - Здравей, Краси. И за мен Васил Ле...
21.07.2018 21:54
Здравей, Краси. И за мен Васил Левски си остава най-бележитата личност за България. Имаме още много герои и заслужили българи: Хаджи Димитър, Стефан Караджа, Ст. Стамболов, Христо Ботев, Иван Вазов, царете, но Левски е пред тях. В класацията преди години беше поставен на първо място. За някои от тях съм писал в блога, за други мисля, че не съм достатъчно подготвен или прекалено много потребители са писали.
Поздрави!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: krassibg1
Категория: История
Прочетен: 21609
Постинги: 14
Коментари: 5
Гласове: 345
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031